Şahıs şirketi ufak ölçekli çalışacak işletmeler için tavsiye edilen şirket türüdür. Şahıs firmasının kuruluşu masrafları kapanış işlemleri LTD.ŞTİ lere göre daha az maliyetli, kolay ve hızlıdır. Bir limited şirket kurmanın masrafı ortalama 1500 – 2000 lira arasında değişirken, şahıs şirketini muhasebecinize 300 TL ücret ödeyerek açtırmanız mümkündü
r.
Homeoffice olarak çalışacak olsanız da aşağıdaki işlemler aynı şekilde uygulanır sadece işyeri adresiniz olarak ev adresinizi yazmanız yeterli olacaktır..
Şahıs şirketini nasıl açarız ve masrafları nelerdir;
Şahıs firmasını açarken elimizde bulunması gereken belgeler
İşe Başlama Bildirim Formu GİB sitesindeki sayfadan ilgili yerleri doldurarak çıktı alabilirsiniz.
2 adet ikametgah (Muhtarlıktan yada kaymakamlıktan alınabilir. Kaymakamlıkta ücret ödenmez.)
2 adet noter onaylı nüfus cüzdan sureti. (Ücret: 1 tanesi 19.00 – 25.00 Lira arasındadır.)
2 adet imza beyannamesi (Ücret: 1 tanesi 25,00 – 35,00 arasındadır)
Kiralanan yerin kira kontratı kendinize aitse tapu fotokopisi
Bu evrakları 1 er adet olarak aşağıdaki dilekçeye ekleyip yukarıda belirtilen de işe başlama bildirimi ile birlikte vergi dairesine bildirimde bulunabilirsiniz.
XXXXXX VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL
Konu : Açılış hk.
Daireniz sınırları içerisinde bulunan xxxxxxxxxxxxxx Beyoğlu / İstanbul adresinde xxxxxxxxxxxxxxx Malzemeleri’nin Perakende satışı ile ilgili xx.xx.xx tarihinde ticari faaliyetime başlayacağım.
Dairenizce mükellefiyetimin tesisini bilgilerinize arz erderim.
SAYGILARIMLA
xxxxxxx
Ekler :
1 – İşe Başlama Yazısı
2 – İmza Beyannamesi
3 – Nüfus Cüzdan Sureti
4 – Yerleşim Yeri Belgesi
5 – Kira Sözleşmesi
Açılış tarihiniz en erken bir gün sonrasına olmalıdır. Yani 25.02.2012 Tarihinde yapmış olduğunuz başvunuzda işe başlama tarihi en erken 26.02.2012 olabilir.
Vergi Dairesindeki İşlemler
Vergi dairesine gittiğinizde evrakları teslim etmeden önce Mevcut kira kontratınızın damga vergisini ödemeniz gerekmektedir. Aylık kira tutarınızın 300 TL olduğunu varsayarsak Damga verginizi şu şekilde hesaplayabilirsiniz.
Formül: 300*kira süresi/0,80/1000*1,65*2
Kira kontratımız 1 yıllık ise 300*12=3600 1 yıllık net kira tutarımız 3.600,00 (üç bin altıyüz tl) Elde ettiğimiz rakam net ücrettir bu ücretin brütünü bulmak içinde 0,80 ‘e bölüyoruz 3600/0,80=4.500,00
Kira kontratımızın brüt ücreti 4.500,00 bu rakamın binde 1,65 ini damga vergisi olarak ödüyoruz yani 4,500.00 ü bine bölüp 1,65 ile çarpıyoruz. 4.500,00/1000= 4,5 (dört buçuk lira) 4,5*1,65=7,42 bir nüsha için ödeyeceğimiz damga vergisi 7,42 TL dir. Bu ücreti hem mal sahibi hemde kiralacı ödemek zorundadır. Ancak hiçbir dükkan sahibi bunu ödemediği için 7,42 yi 2 ile çarparak 14,84 TL’yi vergi dairesine ödüyoruz.
Ödeme makbuzunuda dilekçeye ekleyerek evrak kayıtdan geçirip sicil servisi bölümüne bırakıyorsunuz.
Vergi dairesinde yapılacak işlemler burada son buluyor. Geriye aynı gün içerisinde kırtasiyeden devamlı form alarak defterimizi noterden onaylatmak kalıyor. Eyer fatura kesmeyecek (yada çok az kesecekseniz), sadece yazarkasa kullanacaksanız 50-100 sayfalık bir defter işimizi görecektir. Bu kısım ve yazarkasa alım izni ile ilgili bölümlerde bir muhasebecinin devreye girmesi en sağlıklı yol olacaktır.
Baştan sona masraflarımızı hesaplayacak olursak (rakamlar 2010 yılı dahilinde ortalama olarak verilmiştir.)
2 adet İmza beyannamesi (noterden) 50 lira
2 adet nüfus cüzdan sureti (noterden) 50 lira
İkametgah senetleri 6 lira (kaymakamlıklarda ücretsiz)
Kira kontratı damga vergisi (Kira ücretine göre değişir.)
Defter onayı (50 sayfa 40 lira)
İşlemi muhasebeci yapacaksa vekaletname 40 lira
Yazar kasa gerekiyorsa ücretleri 300 liradan başlıyor.
Kaşe 20 lira
İşletmenizde yapacağınız ticari faaliyet Ticaret odası kaydı gerekiyor ise 400 lira
Ve muhasebecinizin sizden talep edeceği ücret.
Homeoffice olarak çalışacak olsanız da aşağıdaki işlemler aynı şekilde uygulanır sadece işyeri adresiniz olarak ev adresinizi yazmanız yeterli olacaktır..
Şahıs şirketini nasıl açarız ve masrafları nelerdir;
Şahıs firmasını açarken elimizde bulunması gereken belgeler
İşe Başlama Bildirim Formu GİB sitesindeki sayfadan ilgili yerleri doldurarak çıktı alabilirsiniz.
2 adet ikametgah (Muhtarlıktan yada kaymakamlıktan alınabilir. Kaymakamlıkta ücret ödenmez.)
2 adet noter onaylı nüfus cüzdan sureti. (Ücret: 1 tanesi 19.00 – 25.00 Lira arasındadır.)
2 adet imza beyannamesi (Ücret: 1 tanesi 25,00 – 35,00 arasındadır)
Kiralanan yerin kira kontratı kendinize aitse tapu fotokopisi
Bu evrakları 1 er adet olarak aşağıdaki dilekçeye ekleyip yukarıda belirtilen de işe başlama bildirimi ile birlikte vergi dairesine bildirimde bulunabilirsiniz.
XXXXXX VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL
Konu : Açılış hk.
Daireniz sınırları içerisinde bulunan xxxxxxxxxxxxxx Beyoğlu / İstanbul adresinde xxxxxxxxxxxxxxx Malzemeleri’nin Perakende satışı ile ilgili xx.xx.xx tarihinde ticari faaliyetime başlayacağım.
Dairenizce mükellefiyetimin tesisini bilgilerinize arz erderim.
SAYGILARIMLA
xxxxxxx
Ekler :
1 – İşe Başlama Yazısı
2 – İmza Beyannamesi
3 – Nüfus Cüzdan Sureti
4 – Yerleşim Yeri Belgesi
5 – Kira Sözleşmesi
Açılış tarihiniz en erken bir gün sonrasına olmalıdır. Yani 25.02.2012 Tarihinde yapmış olduğunuz başvunuzda işe başlama tarihi en erken 26.02.2012 olabilir.
Vergi Dairesindeki İşlemler
Vergi dairesine gittiğinizde evrakları teslim etmeden önce Mevcut kira kontratınızın damga vergisini ödemeniz gerekmektedir. Aylık kira tutarınızın 300 TL olduğunu varsayarsak Damga verginizi şu şekilde hesaplayabilirsiniz.
Formül: 300*kira süresi/0,80/1000*1,65*2
Kira kontratımız 1 yıllık ise 300*12=3600 1 yıllık net kira tutarımız 3.600,00 (üç bin altıyüz tl) Elde ettiğimiz rakam net ücrettir bu ücretin brütünü bulmak içinde 0,80 ‘e bölüyoruz 3600/0,80=4.500,00
Kira kontratımızın brüt ücreti 4.500,00 bu rakamın binde 1,65 ini damga vergisi olarak ödüyoruz yani 4,500.00 ü bine bölüp 1,65 ile çarpıyoruz. 4.500,00/1000= 4,5 (dört buçuk lira) 4,5*1,65=7,42 bir nüsha için ödeyeceğimiz damga vergisi 7,42 TL dir. Bu ücreti hem mal sahibi hemde kiralacı ödemek zorundadır. Ancak hiçbir dükkan sahibi bunu ödemediği için 7,42 yi 2 ile çarparak 14,84 TL’yi vergi dairesine ödüyoruz.
Ödeme makbuzunuda dilekçeye ekleyerek evrak kayıtdan geçirip sicil servisi bölümüne bırakıyorsunuz.
Vergi dairesinde yapılacak işlemler burada son buluyor. Geriye aynı gün içerisinde kırtasiyeden devamlı form alarak defterimizi noterden onaylatmak kalıyor. Eyer fatura kesmeyecek (yada çok az kesecekseniz), sadece yazarkasa kullanacaksanız 50-100 sayfalık bir defter işimizi görecektir. Bu kısım ve yazarkasa alım izni ile ilgili bölümlerde bir muhasebecinin devreye girmesi en sağlıklı yol olacaktır.
Baştan sona masraflarımızı hesaplayacak olursak (rakamlar 2010 yılı dahilinde ortalama olarak verilmiştir.)
2 adet İmza beyannamesi (noterden) 50 lira
2 adet nüfus cüzdan sureti (noterden) 50 lira
İkametgah senetleri 6 lira (kaymakamlıklarda ücretsiz)
Kira kontratı damga vergisi (Kira ücretine göre değişir.)
Defter onayı (50 sayfa 40 lira)
İşlemi muhasebeci yapacaksa vekaletname 40 lira
Yazar kasa gerekiyorsa ücretleri 300 liradan başlıyor.
Kaşe 20 lira
İşletmenizde yapacağınız ticari faaliyet Ticaret odası kaydı gerekiyor ise 400 lira
Ve muhasebecinizin sizden talep edeceği ücret.
Kaynak http://
sahis-sirketi-nasil-acilir-
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder