18 Temmuz 2012 Çarşamba

Gıda Sektörü ve Markalaşma


İnternet üzerinde yaptığım araştırma ve edindiğim tecrübeler doğrultusunda gördüm ki " Tanıtımın en kolay yolu haber olmaktır ve haber olmanın da en kolay yolu ilk olmaktır.Eğer sektörde ilk değilseniz, sektörde bir kategori yaratıp kategoride ilk olabilirsiniz. Markaların parayla satın alamayacakları değerler, tüketicilerin Markaların parayla satın alamayacakları değerler tüketicilerin zihninde yarattıkları "kelimelerdir"Bir lider markanız yoksa en iyi stratejiniz liderlik iddiası sürdürebileceğiniz yeni bir kategori yaratmaktır "Herşeyi birşeyi ile bilen değil, bir şeyi herşeyi ile bilen biri olmak gerekiyor artık.
Markalaşma konusunda biraz önce bahsettiğimiz gibi yeni bir sekör yada sektörde yeni bir kategori oluşturmak. Bilindiği üzere simit eskiden tablalarda satılırken artık "saraylarda" satılıyor. Bunun gibi inovasyonlar yaparak yeni kategoriler oluşturulabileceği görülmektedir.
Bilindiği üzere Afyon "Kaymaklı ekmek kadayıfı" ve sucukları ile ünlü bir ilimizdir. Geçtiğimiz haftalarda biz ziyaret için gittiğim Afyonda yediğim ve bir hayli hoşuma giden son derece yenilikçi bir çalışma olan "Sucuklu İskender" in markalaşması gerektiğini düşünüyorum.Gayet lezzetli bir yemek olan sucuklu iskender markalaştırılarak gerek ülkemizde gerekse uluslararası pazarda güzel bir pazarlama ağırlığı ile gerekli tanıtımın yapılması gerekliliğinin kanaatini taşıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder